Artykuły

Kryzysowy public relations

Wizerunek, który kreowany jest w mediach i za pośrednictwem coraz większej liczby kanałów komunikacyjnych, charakteryzuje się zasadniczo dwiema właściwościami. Po pierwsze, bardzo trudno jest go wypracować w taki sposób, by był spójny i stawiał nas w korzystnym świetle. Po drugie, mówi się, że wystarczy jedna pomyłka, by ów dobry wizerunek stracić.

Działanie w public relations

public relations kryzysowyNiewiele firm, które zajmują się public relations w swoich doświadczeniach nie mogłoby wskazać sytuacji trudnej, która w komunikacji z odbiorcami klienta spowodowała kryzys. Nie bez powodu mówi się popularnie o kryzysach w social mediach, które przytrafiają się zarówno firmom, jak i osobom publicznym. Czasami wystarczy jeden niestosowny wpis lub niefortunny dobór słów, by znaleźć się na świeczniku uwagi publicznej. Tego typu sytuacje trudno usunąć z sieci, dlatego nie należy ich maskować, ale wyjaśniać i naprawiać na bieżąco. Tymi zadaniami zajmuje się public relations kryzysowy, który, jak sama nazwa sugeruje, zajmuje się przede wszystkim działaniem w momencie, gdy pojawi się kryzys w procesie komunikacyjnym. Oznacza to, że specjaliści działający w ramach kryzysowego public relations doskonale sprawdzają się w pracy pod presją czasu i charakteryzują się kreatywnością, dzięki której możliwe jest uratowanie sytuacji, która pozornie wydaje się nam sytuacją pozornie bez wyjścia. To dzięki tego typu specjalistom firmy, po pojawieniu się kryzysu nie tracą zaufania swoich klientów i mogą dalej działać na rynku, często lepiej niż do tej pory.

Niewiele agencji public relations specjalizuje się w działaniu ściśle w obliczu atmosfery kryzysu. Jeśli więc chcemy, by wizerunek naszej firmy był zawsze bezpieczny, warto na pewno znaleźć agencję, która w swoich szeregach pracowników posiada specjalistów mogących uratować naszą sytuację nawet wtedy, gdy jest ona niezwykle trudna.